Angielski Fluent Blog
Daj znać innym!

5 inspirujących rzeczy jakich możesz się nauczyć od olimpijczyków ucząc się angielskiego

Olimpijczycy inspirują nas swoją żelazną dyscypliną i talentami, kiedy pobijają nowe rekordy, skaczą wyżej, biegają szybciej i dalej. Duch sportowy zachęca do podejmowania nowych wyzwań. Niezależnie czy uprawiasz jakiś sport to od olimpijczyków możesz się nauczyć strategii myślenia, które możesz zastosować w nauce angielskiego i w innych dziedzinach życia.

Olimpijczycy symbolizują szansę dla nas wszystkich w przekraczaniu ludzkiego potencjału. Jeżeli chcesz osiągnąć wyżyny w swojej dziedzinie to zacznij naśladować strategie tych ze szczytów osiągnięć w swoich dziedzinach.

Jak nauczyć się angielskiego kopiując strategią myślenia olimpijczyków?

Tutaj jest kilka strategii, które możesz skopiować od olimpijczyków

Ustal cele i podziel na etapy

Olimpijczyk trenuje, żeby zdobyć złoty medal w procesie czteroletnim. Po ustaleniu celu sportowiec i jego trener dzielą cel na etapy i przedziały czasowe, kiedy to realizują mniejsze cele, które są szczeblami do osiągnięcia głównego celu.

Na przykład jeżeli sportowiec trenuje do biegu długodystansowego, to w pierwszych tygodniach przebiega mniejsze dystanse, żeby potem zwiększyć odległość w miarę postępu treningu.

Kiedy uczysz się angielskiego i twoim głównym celem jest nauczenie się komunikować po angielsku w podróży to podziel sobie cel główny na mniejsze etapy. Np. każdego dnia nauczę się 10 nowych zwrotów angielskich.

Cel, który na początku wydaje się być odległy i niemal nieosiągalny po takim procesie zaczyna się przybliżać i staje się osiągalny.

Znajdź motywację

Olimpijczycy próbują różnych techniki, żeby radzić sobie z emocjami. Niech cię nie zdziwi jak usłyszysz jak sławny sportowiec ćwiczy Jogę, medytację, wizualizacje, tak aby stabilizować stan emocjonalny i ciągle na nowo wzbudzać w sobie pasję do swojego sportu i motywację do codziennych ćwiczeń.

Każdy kto uczy się angielskiego chce umieć dobrze mówić. Jednak wiele osób szybko się męczy i nie ćwiczy codziennie. Zawsze w braku motywacji do dalszych ćwiczeń chodzi o stan emocjonalny.

Jeżeli porwałeś się jednorazowo na dłuższą naukę to w twoim systemie nerwowym skojarzy się to z wysiłkiem i czymś nieprzyjemnym.

Następnym razem jak będziesz chciał to powtórzyć to twój system nerwowy zareaguje zniechęceniem. Niezastąpione okażą się znowu krótkie i regularne treningi, które nie spowodują u ciebie zbyt dużego przeciążenia.

Wzorem olimpijczyków znajdź sobie metodę, które będziesz w stanie wzbudzić pozytywny stan emocjonalny i inspirację do codziennych ćwiczeń.

Musisz uwierzyć, że możesz to zrobić!

Czy wierzysz, że możesz płynnie mówić po angielsku?

Czy naprawdę w to wierzysz?

Albo czy naprawdę masz nadzieję, że będziesz płynnie mówił po angielsku?

Czy naprawdę spróbowałeś?

Olimpijczycy nie siedzą na kanapie i nie oglądają telewizji przez cztery lata, a potem jadą na olimpiadę z nadzieją, że zdobędą medal. Oni robią wszystko, co możliwe, by stać się najlepszymi na świecie. Wiedzą, że są najlepsi na świecie. Wiedzą, że są w stanie zdobyć medal.

Wierzę, że możesz płynnie mówić po angielsku. Wiem, że możesz, ale to ty musisz o tym wiedzieć, a także w to uwierzyć.

Uwierz, że możesz nauczyć się mówić po angielsku. Zobaczysz jakie to uruchamia siły w twoim umyśle.

Nagle ćwiczenie zaczną przychodzić ci z większą łatwością. Zauważysz, że więcej myślisz po angielsku.

Musisz uwierzyć, że możesz mówić po angielsku. Twój podświadomy umysł musi być przekonany, że możesz mówić po angielsku.

Musisz rozwinąć “pamięć mięśniową.”

Simone Biles to amerykańska gimnastyczka. Zdobyła cztery złote medale i brązowy medal na Letnich Igrzyskach Olimpijskich 2016 roku w Rio. Ona bardzo dużo skacze i wykonuje wiele salt w powietrzu. Ćwiczyła te skoki i salta tysiące razy.

Kiedy zaczyna swoją codzienną rutynę, nie myśli „Gdzie powinnam położyć ręce?” albo „Co moje ciało powinno robić w powietrzu?” Ćwiczy swoją rutynę tak wiele razy, że jej ciało dokładnie wie, co robić. Ona nie musi o tym myśleć.

Nazywa się to pamięcią mięśniową. To pamięć w twoim mózgu, w jaki sposób twoje mięśnie się poruszają.

Mięsień to część twojego ciała, która łączy jedną kość z drugą i pomaga poruszać częścią twojego ciała.

Umiesz jeździć na rowerze? Nauczyłeś się jak jeździć na rowerze, kiedy byłeś młody. Nawet jeśli nie jeździsz już na rowerze od wielu lat, wciąż pamiętasz, jak to się robi. Masz pamięć mięśniową.

Kiedy uczysz się angielskiego, pomyśl o swoim mózgu jak o “mięśniu”.

Jak tworzysz dźwięki w swoim ojczystym języku? Kiedy mówisz w swoim rodzimym języku, czy musisz myśleć o prawidłowej wymowie słów? Nie. Mówisz w swoim języku od bardzo dawna. Twój mózg pamięta dźwięki, które musisz tworzyć oraz to, w jakiej powinny być kolejności i mówi twoim ustom jakie dźwięki mają wymawiać.

Kiedy mówisz po angielsku, czy tracisz czas na myślenie „Jakie są zasady używania przyimków?” albo „Czy powinienem użyć for czy to?”

Musisz czytać i słuchać po angielsku tak często, jak to możliwe, byś nauczył się podstawowego słownictwa, kolokacji i naturalnych zdań angielskich. Musisz ćwiczyć mówienie słów i zdań z właściwą wymową, dopóki nie poczujesz się z tym naturalnie i wygodnie, a nie będziesz musiał myśleć o prawidłowej wymowie.

Ćwicz powtarzanie prostych zdań w różnych ustawieniach. Mów na głos, powtarzaj na głos wielokrotnie. Tak nauczysz się mówić po angielsku. Twój mózg zapamięta to na głębokim poziomie.

Musisz ćwiczyć.

Mówienie jest efektem trzech ważnych i równych części:

znajomości właściwych słów (słownictwo)
układania słów we właściwej kolejności (gramatyka)
prawidłowego wypowiadania słów (wymowa)

Uczysz się słownictwa i gramatyki czytając, słuchając i studiując zdania. Uczysz się wymowy słuchając i naśladując dźwięki, które słyszysz.

Innymi słowy, musisz ćwiczyć.

Michael Phelps to amerykański pływak. Zdobył 6 medali na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w 2016 w Rio, a w sumie zdobył 28 medali olimpijskich.

Kiedy Michael Phelps stoi przed zawodami na krawędzi basenu, nie myśli “Co powinienem zrobić z rękoma?” „Kiedy powinienem oddychać?” albo „Co powinienem zrobić z nogami?”

On wie co robić, ponieważ robił to tysiące razy. Ćwiczy codziennie. Dużo pływa. Biega. Zdrowo się odżywia, by pomóc swojemu ciału. Chodzi na siłownię i ćwiczy, by zwiększyć siłę w rękach i nogach. Robi to wszystko, by być szybszym pływakiem.

Pewnie, czasami ćwiczenie jest nudne! Nie zawsze jest zabawne i łatwe, ale to jest to, co musimy zrobić, by osiągnąć swoje cele.

Zanim zaczniesz płynnie mówić po angielsku, musisz znać wiele słów i musisz wiedzieć, jak ich używać w zdaniu. Uczysz się nowych słów i zdań czytając i pisząc. (Pamiętaj, że nie wszystkie słowa mają taką samą wartość i powinieneś skupić się najpierw na uczeniu się najbardziej powszechnych słów po angielsku.) Możesz uczyć się, jak używać słów w zdaniu ucząc się kolokacji. Możesz uczyć się, jak mówić słowa w zdaniu słuchając naturalnego mówionego angielskiego i naśladując albo kopiując dźwięki, które słyszysz.

Odpowiednie słowa nie wyjdą z twoich ust w magiczny sposób we właściwej kolejności, prawidłowo wymawiane tylko dlatego, że tego chcesz.

Powtarzanie jest superważne, żeby wyćwiczyć płynność we właściwie każdej dziedzinie.

Leave a Comment:

Send this to a friend

Kontynuując oglądanie strony zgadzasz się na używanie cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close